Rabu, 9 November 2011

Bab 19 : Wanita Solehah

Assalamualaikum & salam sejahtera korang2~~

Entri kali nih adalah mengenai ciri-ciri wanita-wanita solehah mengikut pendapat aku.


Walaupun dengan zaman IT yang penuh pesat dengan wanita2 yang menampakkan pusat,,,pakaian yang ketat2,,,pakaian yang x cukup kain,,,pakai tudung adik sekolah rendah dorang(tudung kecik)...aku tetap meminati wanita2 yang solehah nih...(walaupun kengkadang sonok gak pandang wanita2 pusat pesat nih..nafsu..haha)


Pada pendapat aku,,wanita yang solehah ini terdiri daripada aspek2 seperti:-
- pakai tudung yang besar(seboleh-bolehnya menutup dada)
- pakai pakaian yang longgar(x ketat sangat,,x longgar sangat)
- pakai 'hands' ataupun aku prefer panggil 'stokin tangan' jika pakai t-shirt lengan pendek
- tidak memakai perhiasan yang melampau2 seperti gelang tangan banyak,,rantai besar2 gedabak,,gelang kaki dan inai india(trend pompuan skang kan suke pakai inai india lukis tu...bagi aku sangat2 x cantek)
- tidak menggedik2 dengan laki(kawan laki/bf), samada dari aspek percakapan maupun perbuatan(gedik dan ramah mempunyai satu lapisan yang sangat nipis di antara mereka..pandai2 pikir la ye.huhu)
- tidak suka mengambil kesempatan terhadap lelaki(hanya berbaik2 dengan kawan laki lau ade kepentingan..sangat x murni)
- jujur,,,jika di mulut cakap suka,,di hati juga mesti cakap suka.....jika x suka,,,terus terang cakap x suka(ucap kepada kawan/bf)
- x mekap berlebih-lebihan,,muka original diberi Allah lebih cantik dan x perlu ditambah2(mekap boleh tapi lau da banyak sangat macam opera cina jadinya...sangat xde selera..haha...)
- sentiasa mengingatkan kawan lelaki/bf untuk dekat kepada Allah setiap kali berbual,,mesej,,maupun kol


Itulah antara2 ciri-ciri wanita solehah pada pendapat aku.
Mungkin ada antara korang2 yang akan cakap ciri-ciri yang aku bagi x betul seperti perempuan yang  dijadikan awek adalah bukan wanita solehah,sebab kapel itu haram(ada isu2 dulu)..tapi bagi aku x salah untuk berkapel,,asalkan mengikut batas2 yang sudah ditetapkan oleh Islam.

Akhir sekali, wanita2 inilah yang akan aku cube dekati, dan dengan izin Allah akan aku jadikan teman wanita dan mungkin calon isteri..huhu..

1 ulasan:

marzukfarhan berkata...

harap anda mendpt jodoh wanita2 solehah..amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...