Rabu, 29 Jun 2011

Bab 5: SNSD Duta Low Yatt??


Aku pasti bile korang baca je perkataan SNSD nih mesti ramai yang dah tau an sape dorang nih...hah..ape?? ada yang xkenal?? biar betul..korang nih x ikuti perkembangan semasa ke?? haha...xpe2 bagi yang xtau n xkenal aku akan bagitau lar n bagi yang dah kenal aku recap(ingatkan) balek..

SNSD=So Nyuh Shi Dae atau nama bahasa omputihnye Girls' Generation adalah satu kumpulan penyanyi popular daripada Korea Selatan,,apa yang uniknye kumpulan yang dianggotai oleh wanita sahaja ni adalah ia terdiri daripada 9 orang..mana nak dapat tgok kumpulan penyanyi pompuan ada 9 ahli??Kumpulan Elite pon 5 orang jer..hah,,lau nk tengok 9 orang pon Kumpulan Rabbani tu hah..hehe..
Anggota kumpulan SNSD nih adalah Taeyeon(group leader),,Yuri,,Sooyoung,,Tiffany,,Seohyun,,Yoona,,Jessica,,Hyoyeon n Sunny..Nak tau profile dorg klik sini..

Hah kembali kat cite yang aku nak cite sebenarnye,,aku kerap la jugak pegi Shopping Complex Low Yatt kat sebelah Sungei Wang tu,,kadang2 je beli barang cam pendrive,,hardisk n cam semalam aku beli DVD R Dual Layer(DL),,selalu tu usha2 je barang2 teknologi kt sane 2,,seperti selalu sebelom nih ak tgok memang banyak kedai2 kat situ yang tayangkan video klip n music video(MV) SNSD kat kedai dorang..tujuan asalnye nak promote monitor LCD,,LED dorang tu jer,,n bile pasang lak MV SNSD an memang ramai r orang tgok..aku bukan nak kata aku xsuke dorang wat cam2,,tapi sebenarnye aku SUKE...suke SANGAT SANGAT..haha..mana taknye kalau MV penyanyi idola korang ditayangkan kat banyak kedai2 kt Low Yatt tu,,konfem korang ske an..hehe...aku dulu sebelom pandai nak download2 video SNSD kat Youtube dulu dah sampai tahap nak bawak je pendrive pastu mintak video SNSD kat kedai dorang tu..haha..

Tapi yang aku peliknye kt Low Yatt femes,,tapi kat tv,,kat radio SNSD nih x femes ataupon kurang femes r ..kenape ak cakap cam2 korang tengok sndiri r kat tv sebelom nih die tunjuk pasal konsert Gna,,4Minutes n penyanyi korea laen..kat radio pon contohnye carta A-Pop radio Era.fm mane ade lagu SNSD naek,,erm,,entah r nak kate x femes dorang r antara artis Korea yang da berjaya sebarkan pengaruh hebat kat Jepun smpai ade wat lagu translate ke bahasa Jepun lau nak banding dengan artis Korea laen r an..erm,,sebagai peminat memang agak sedeyh r,,tp xpe walau papepon yang penting aku sebagai peminat setia maseh menyokong dorang..lau de bajet lebeyh bleh r tgok konsert dorang lau dorang datang Malaysia nanti..hehe(gilo arge tiket beratus-ratus..huhu)


Yuri

Seohyun
Sooyoung

Yoona

Tiffany




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...