Khamis, 29 Disember 2011

Bab 23 : Update Status Moto Wave 110 Aku

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Korang-korang~

Di tengahari yang indah ini,, baru plak lepas solat Jumaat n mem"babai" kat member-member umah sewa aku yang tengah otw balek umah masing-masing skang sebab cuti 3 ari nak New Year nih.. dengan takde keje nak wat skang,, tetibe rajin lak jari jemari aku nih nak berceloteh pasal motor kesayangan aku tu, Honda Wave 110, yang dah lame giler aku tak bercakap tentang dia...takut merajuk lak die nanti..hehe..

Update aku paling latest dulu pon pasal aku pas tukar spoket.. n pastu tak bertambah laju pon moto aku tuh,,lau ade pon seciput taik idong jer... still tak leh nak saing-saing dengan Yamaha LC,, Yamaha Legenda 110,,Legenda 115,, Yamaha Nouvo,, dan paling latest dengan Kriss pon aku leh tumbang ri tuh..hahahampeh...

Tapi takpe,,walaupun tak laju..aku still sayang moto aku tuh..sebab dengan adanya moto aku tuh lah aku boleh merewang ke mana-mana saja tempat yang aku tau ataupun tak tahu(sesat).. tak perlu dah cam dulu kena naik transport awam pegi sana sini...skang kuar umah,, bawak kunci moto,, pegi kat moto,,terus gerak...takde dah kena menapak pegi stesen bas maupun stesen LRT,, Monorel n KTM(kadang-kadang je naik transport awam - atas sebab-sebab tertentu)
tak laju pun takde lah sampai nak campak moto kat sungai camnih..haha
Skang pasal keadaan luaran moto aku lak.. teruk gak lah weh.. eksiden dekat 3-4 kali.. walaupun jatuh sikit jer.. jatuh sendiri tak berlanggar kereta ke lori ke.. body dah pecah + calar balar... ditambah dengan beberapa tempat skru yang dah pecah.. membuatkan cover set depan aku tuh agak longgar,, bergoyang-goyang dah.. hampeh..haha..

Baru-baru nih,, dalam traffic jam kat Jalan Pudu masa nak menghala opis Utusan Malaysia kat Jalan Chan Sow Lin sebab nak pegi pekena Sup Meletop kat Bandar Sri Permaisuri kat Cheras dengan Fet(admin blog khayalan masa).,,, boleh pulak aku terlanggar belakang lori.. bukan teruk,, tergesel sikit jer.. tapi PRAPP! tercabut side mirror belah kanan aku yang terlanggar tuh... jatuh sangkut kat kaki kejap,, pastu jatuh atas jalan raya.. mana lah ade masa aku nak bentikan moto aku time jam tuh semata-mata nak carik balek side mirror aku yang da terjatuh n mungkin dah pecah tuh... last-last tinggal camtu jek...bergerak lah aku dengan keadaan side mirror kanan yang hanya tinggal batang.. hampeh lagi sekali...

Lagi best tak sampai seminit,, boleh pulak abang polis trafik bergerak kat depan aku.. dengan takdenye side mirror tuh kompem boleh kena saman.. aku perlahankan moto n follow die dari jauh.. alhamdulillah ilang dah.. tapi nanti dulu,, belom selamat lagi.. pas 3 minit,, terserempak polis trafik lain pulak!! perghh hampeh sehampeh hampehnyaaa betol!! aku dah menggigil gak tu... dalam otak tengah sedap pikir ayat nak menggoreng polis trafik nih kalau kena tahan.. aku teruskan gak perjalanan guna taktik yang tadi tu.. n naseb bek selamat lagi sampailah dekat opis Utusan tuh..

Sampai sane je,, aku terus bukak seat moto,, amik spanar 12 bukak side mirror kanan yang tinggal batang je tuh,, n amek belah kiri masuk belah kanan...bayangkan lah side miiror belah kiri masuk belah kanan,, kompem pelik r rupenye.. da cam side mirror lori pulak..haha.. sampai lah skang aku biar camtu.. nak tunggu duit PTPTN masuk dulu pastu baru beli side mirror baru...

Ni pagi tadi baru je dapat berita gembira yang PTPTN da masuk... Alhamdulillah... sebab tu lah budak-budak umah nih sume pakat balek umah.. dah ade fulus an.. apa ade hal..haha.. aku je tinggal sebab malas balek.. dah 2 minggu berturut-turut ulang alik Sabak Bernam - Sentul.. penat dowh..sakit pinggang.. biar lah aku dok sengsorang kat sini.. boleh merayau-rayau.. usha mengusha awek-awekz ker...hehe.. =P

So dengan dah masuknya duit PTPTN nih,, boleh lah aku nak membaiki sikit-sikit moto aku tuh.. nak beli side mirror baru,, tukar tayar baru(sebab da nak botak),, n beli spray sport rim... bab cover set calar-calar n longgar tuh,, biar dulu r.. dah teruk sangat nanti baru tukar cover set baru..banyak lagi benda lain nak beli guna duit PTPTN nih.. mana cukup..hehe =)

p/s: skang nak mengusha Nokia c2 pulak.. lau ok beli la nanti..hehe.. sambil-sambil tu nak beli gak burger zinger double.. da cam mengidam dah nih..hehe... teringat lak masa makan free guna kupon print ari tuh..hehe

2 ulasan:

Khayalanmasa berkata...

lu memang power. tu je gwa nak cakap.

Blog Wave 110 berkata...

haha...thanx r bro..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...