Isnin, 4 Julai 2011

BAB 8: wtf!!!aku kena spam kat facebook!!!

malam semalam,,biasa dengan tabiat ari2 online lewat pagi2 bute,,aku bkak larh fb,,check kt notofication yg berbelas-belas tu,,ternmpak satu notification member aku anta..die video youtube,,tajuk agak lucah "my girlfriend had orgasm on roller coaster"..aku nk kata pervert sgat xde r,,nak kata baek sgat pon x..haha..tp kalau ikot pengalaman kbanyakan video2 kt youtube walaupon name lucah, die sbenarnye video lawak,,dan oleh kerana member ak yg post an,,aku try la bukak..

tapi bile try bukak,,die soh klik kt video tu n klik ctrl+V kt address bar..ak yg tengah mamai serta agak bangang tu terus je wat tanpa memikirkan ape2 musibah yg bakal dihadapi...then terus facebook ter'restart' n die bagi warning pasal SPAMMING!!!mak aih,,pesal lak jadik camtu,,aku da menggelabah..then kena log-in balek..pastu tgok member aku tulis kt wall kata aku da berjaya spam die??aku yg kehairanan terus tanye2 die n barulah terbongkar apa yang ak telah kena tadi adalah spammation...die akan soh korg klik video(untuk copy) then ctrl+v kt address bar(paste,,ni ak pon tau paste maknenye cume tak terpikir je ape tujuan die soh paste)...apa yang da dipaste adalah java script yang akan membuat akaun fb kite menghantar video atau lebih tepat spam itu kepada kawan-kawan fb kite...suck man!!!aku terus pegi satu2 page member aku yg telah dihantar n buang spam yg da dianta tuh..



pergh,,serius gelabah gler..ditambah dgan ase malu sbab member2 kelas ramai kutuk aku leh terpedaya..sdangkan aku dak IT..haha..bongok lak ase diri nih..tp aku memang xpandai pon..spam2 nih sume pon pernah dgar je,,xpernah kena...time2 camni lah baru org kate real-life experience mengajar kite..haha...

so,,korg2 sume berhati-hati lah..kalau ade sape2 je yg soh paste pape kt address bar korg(x kire r kawan ke family ke),,jgan la buat,,sebab spammer nih pandai meniru menjadi orang laen...watch out guys...
(kalau lah aku leh tau sape yg buat spam nih,,mau aku pijak2 muke die sampai lumat)

2 ulasan:

lady-D berkata...

mmg byk post2 spam yg msk kat Fb skang ni..nk mrh xleh gak sbb kdg2 dorang nak try bukak je, xtaw bnda tu jd masuk kat wall org lain kan..

Blog Wave 110 berkata...

erm,,,tu lah pasal...tetibe fb lak jadik mangsa seterusnyer...mark zuckerberg kena tgkatkan security nih..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...